Közösségi média a jövőben

WWWStatisztikai alapon, ha a magyar társadalom több mint fele rendelkezik Facebook profillal, ami nagyjából a háromnegyede az internetező emberek létszámának, vajon ki fogja használni a többi külföldön már régóta sikeres speciális közösségi hálózatokat?

Az ott eltöltött idő, ha hihetőek ezek a statisztikák tetemes, ami mellett egyszerűen nincs idő másra. Nincs idő céltalanul böngészni, maximum ha már a meglévő érdekeltségi körről van szó, és nem jut éppen ezért idő a Facbook profilba kevésbé beillő közösségi oldalak aktív használatára sem.
Bábel zűrzavara messze, az emberek ott mindent készen kapnak, nem kell minden áron bizonygatniuk, hogy nem egy anonim profilkél jelenti az identitásukat, ellenkezőleg, mindent kézközelből, egy két lépésben elérnek.
A könyvjelzőzés hiánya még nem döntő tényező az átállásra, viszont az utóbbiak már igen.  Egy sikeres modell, ami a közösség erejére épít, kikényszeríti a tartalom és egyéb szolgáltatók felől a megbecsülést.
 

Mikor, és mitől fog ez a visszájára fordulni?

Hanyatlás akkor következik be, ha betonba öntött szerepek jönnek létre, ahová újabb ötletekkel már nem lehet nagy tőke nélkül belépni, illetve az emberek részéről lanyhul az érdeklődés.
A teljes folyamat megtorpanása belátható időn belül nem várható, ez nem is lenne beláthatóan életszerű, mivel a technológiának van hova fejlődnie, ez pedig sokáig elnyújthatja a közösségi szolgáltatások létjogosultságának kérdését, sőt egyenesen új piacok nyílhatnak meg ezzel, ami egy összehangoltabb web mellett ütőképesebben szolgálhatja ki az ezekért az oldalakért alapjában véve nem rajongó felhasználókat, és a már aktív km tagokat is.
 

A lemingek jönnek.

A változásban aktív szerepet vállaló fogalmak már benne vannak a levegőben (személyre szabott, közösség, brand, népszerű, érték, mobilitás...), ezért nem kell senkinek sem bizonytalanul vetődnie a jövő felé.

Rovatok:

Kategóriák:

Forrás: